zaterdag 25 juni 2011

Sydney

Dames ende heren, de dees trekt er een weekje op uit naar Sydney. Een Chileense aswolk teistert het luchtruim tussen Nieuw-Zeeland en Australië, maar Air New Zealand is zo vriendelijk om onder de aswolk heen te vliegen in plaats van alle vluchten lompweg af te gelasten zoals de andere luchtvaartmaatschappijen doen, dus het ziet ernaar uit dat ik veilig (?) heen en weer zal geraken.

Ik weet niet wat ik ervan verwacht, maar ik heb een reisgids mee en ik trek mijn plan wel, zoals het een echte city tripper behoort. (Moest ik mezelf in een reishokje duwen, het zou dat van city tripper zijn.) Ik reis lichtgepakt, ik ga proberen enkel handbagage in te checken, maar weet niet zeker of dat gaat lukken als ik ook een rugzakje meeheb (dan zullen ze mijn kleine valies waarschijnlijk beschouwen als 'echte' bagage). De laptop gaat niet mee, een internetvrije week zal me deugd doen, maar ik zal proberen iets van me te laten horen in een internetcafé ofzo. Wat wél meegaat, zijn twee boeken.

Ik ben echt heel blij dat ik de kans krijg zoveel te reizen tegenwoordig, het 'onderweg zijn' is what makes me tick. Moge dat, lieve onbestaande God, alstublieft alstublieft iets zijn dat ik nog lang kan doen.




Het voorlopig laatste avondmaal in Auckland was er een in Elliot Stables, een grote binnenkoer met restaurantjes rond. Beth was jarig en ze wou daar uit eten. Deed me denken aan de Rue des Bouchers, maar dan vierkanter. Het rook er heerlijk en we hebben ruim onze tijd genomen om de juiste wijn te kiezen (een Pinot Gris uit 2006, dat is naar het schijnt een goed jaar). Sommigen kozen pannenkoeken met fruit, ik at een bruschetta met rucola, Brie en zongedroogde tomaatjes. Ze gaan mij daar sowieso nog eens terugzien! Had ik niet beter geweten, ik had me op een terras in Toscane gewaand. Zalig, ook al ben ik nog nooit in Toscane geweest.


Aantal nachten slapen tot Australië: 1.
Aantal nachten slapen tot thuis: 31.


PS. Ik heb vandaag mijn bezittingen van een heel semester iet of wat proberen inpakken. Blijkt dat nadat ik mijn trekrugzak heb volgestoken, er amper verschil te zien is in de hoeveelheid spullen die nog oningepakt is. Ik verschuif het probleem nu naar volgende week in de hoop dat er ondertussen iemand met een miraculeuze oplossing op de proppen komt. De handtas van Hermelien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten