vrijdag 1 juli 2011

Sydney - Dag 5 en 6

Om 9.09am vertrok gisteren de trein naar de Blue Mountains. Een dikke twee uur treinen vanuit Sydney, op die tijd ga je in Belgie van de ene naar de andere landsgrens. Aankomst in Katoomba, een dorpje dat zo in een cowboyfilm kon figureren. Het was een bewolkte dag, wat onder meer inhoudt dat ik de bekendste rotsformatie van Australie, de Three Sisters niet gezien heb - ze was overtrokken met een dikke laag witte nattigheid.

Ik heb de hele dag op en af een toeristenbus gesprongen en tussen de verschillende stops indrukwekkende wandelingen gemaakt. Meer dan "kijk naar de foto's" valt er eigenlijk niet over te zeggen.

Vandaag heb ik een hele dag rondgewandeld in de Sydneyse suburbs, meer bepaald in Darlinghurst, King's Cross en Paddington. Ik had tijd, dus ben ik ook musea gaan bezoeken: het National Art School Museum, het Sydney Jewish Museum en de New South Wales Art Gallery. Voor de rest vruchteloos naar kousen gezocht want de mijne zijn momenteel een en al ladder, Woolloomooloo Finger Wharf van dichtbij gaan bekijken en een laatste bezoekje gebracht aan de Harbour Bridge en de Opera House, alwaar net een gigantisch cruiseschip voorbijpasseerde dat de opera deed verbleken, althans wat grootte betreft.

De aswolk is volgens de laatste berichten nog steeds niet geweken, laat ons hopen dat ik thuis geraak. Ik kijk uit naar mijn eigen bed! Sydney is goed geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten