dinsdag 22 februari 2011

Zonnecrème én paraplu?!

Ik had het wel al gehoord - het weer in NZ zou 'onvoorspelbaar' zijn, Auckland op kop. In de week dat ik hier ondertussen ben heb ik daar niet al te veel van ondervonden. Zon zon zon, dat is een behoorlijke samenvatting. Af en toe een wolkje misschien. (En nu zijn jullie massaal jaloers, dat was de bedoeling.)

Voor alle zekerheid check ik elke morgen het weerbericht online. Het zou zonnig met wolkjes worden vandaag. Ik smeerde mij in met zonnecrème - als de kwaliteit recht evenredig is met de stank, dan heb ik superbe zonnecrème - en dat plakte.

En dan, halverwege de voormiddag, begint het ZOMAAR te gieten. Het zag eruit als gieten, maar eigenlijk was het zachte regen. Alsof de wind druppels laat opwaaien uit de zee en ze dan boven land laat verstuiven. Maar je wordt er wel nat van. De zon blijft al die tijd schijnen, dus mijn zonnecrème kwam nog steeds van pas maar werd tegelijk weggespoeld. Mijn zonnebril leek ook nog nuttig, ware het niet dat ik er niets meer door zag dankzij de regen. Vraag aan de Nieuw-Zeelandse weergoden: wat willen jullie eigenlijk?

Ik bezit bovendien geen paraplu, dus eigenlijk mag de zon best blijven. Zon verkiezen boven regen, heb ik dat écht gezegd? Niet te geloven.

Shout-out of the day: CONSTRUCTION WORKERS die keihard op metalen staven kloppen en boren naast mijn raam om zes uur 's ochtends. En of ze dat alstublieft niet meer zouden willen doen.

1 opmerking: